Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!

Wat heeft voetganger detectie met Rob Jetten te maken?

Ik had net mijn eerst kop koffie achter mijn huig gespoeld en ik raakte alweer geïrriteerd door een artikel in het AD. Sinds we dagelijks moeten lezen over dat satans-jong Rob Jetten, ben ik eigenlijk niet meer te raken door het nieuws. Ik heb over Jetten geschreven toen niemand wist dat het verse ei van Lucifer in het nest van D66 werd uitgebroed en heb daarna tot eigen vermaak het geheel zich zien ontwikkelen. Ben ik een ziener? Nee, ik herken patronen. Dat is wat de mens van de rest van het dierenrijk onderscheidt.

Het raakt me allemaal niet meer zo. Ik ben nu op een leeftijd gekomen waarmee ik veilig de kerk kan betreden om het fenomeen spiritueel te bevechten maar, om onder dat dak het het lichaam en bloed van Christus te nuttigen acht ik weinig heilzaam. Nee, ik laat het langs me afglijden en kijk met vervallen zorg toe hoe de wereld wordt opgeslokt door een wanzin waar de bijbel al een tijdje voor waarschuwt. Ik zou een ark in de tuin kunnen bouwen. Eigenlijk verwacht ik dat van mijn zoon, hij heeft de naam het ontbeert hem alleen de handigheid en interesse. Hij is goed met dieren dus mijn bijbelse missie als aanstichter van dit verhaal is half geslaagd oftewel totaal mislukt.

Nee, ik ben niet meer te raken. Deze samenleving gaat uitsterven en daar komt iets nieuws voor dat zal worden ingeleid door gasten met botte messen en een andere bijbel. Het is wel best allemaal. Ik geloof het wel. Niets raakt mij nog, er is geen enkele vorm van verbazing nog aan mij af te lezen. Ik heb jarenlang mijn best gedaan een tipje van de sluier op te lichten en een hoop mensen waren het met mij eens maar hebben het niet doorverteld. Op het gebied van de zondvloed ga ik falen maar ook daarvoor heb ik mijn best gedaan.

 

BMW faalt

Dus, wat irriteerde mij dan? “BMW valt door de mand met slechte voetgangersdetectie in Amerikaanse test”, dat irriteerde me tot op het bot. Natuurlijk valt BMW niet door de mand. BMW is nooit echt door de mand gevallen, hooguit met het monteren van in de lengte richting geplaatste krukassen in motorfietsen. Die misser hadden ze al voor de tweede wereld oorlog kunnen detecteren maar, aangezien de motorfiets-techniek in die tijd de vering onder zadels nog acceptabel vond was er weinig ruimte om te zeiken over de ongewenste torsie-krachten van een dergelijke motoropstelling. BMW heeft zelfs aan dat concept vastgehouden. Sterker nog ze hebben uiteindelijk voor het zelfde natuurkundige fenomeen op de cardan-as wel een reactiestang geplaatst zonder dat voor de krukas te doen. De reden waarom begrijp ik wel, desalniettemin geeft het wel aan dat die jongens in Beieren dondersgoed wisten dat ze ergens een denkfout hadden begaan.

 

 

 

Ondanks het conceptuele falen van BMW-motorrad hebben ze dit concept nog steeds met veel marketingsucces in hun programma zitten. Dit soort BMW’s zijn zeer geliefd bij mensen die van alles van een motorfiets verwachten behalve dat waarvoor ik die dingen het meest geschikt acht. Daarom zie je hulpdiensten met die dingen over de straat schuiven en worden zoekgereden door lieden die tegen de kunst van het motorrijden met iets meer ambitie aankijken. In de jaren 80 had BMW het bijna begrepen. Het marktaandeel liep ver terug. Japanse vierpitters waren in en BMW boxers waren voor opa’s die oma op een zonnige zaterdag over de Veluwe sleepten. De BMW K-series moesten daar verandering in brengen. Er kwamen drie- en vier-cilinders met nog steeds een in de lengte geplaatste kruk-as. Een tragische miskleun die wel wat vernieuwd commercieel succes genereerde bij een publiek dat het ‘freude am fahren’ op twee wielen probeerde.

 

 

Freude am fahren

Dus, ik had niets met BMW totdat ik mijn 320D kocht. Na met heel wat bagger onderweg te zijn geweest had ik plotseling een auto die mij wel begreep. Dat heb ik eerder alleen met de 205 GTI gehad, een auto die nog altijd Frankrijk als vermeende autoproducent op de kaart houdt. BMW maakt geweldige auto’s omdat de fabriek een auto om de bestuurder lijkt te bouwen. Je auto vertelt je precies wat er aan de hand is en geeft je aan waar de grens ligt en hoe je die kunt overschrijden. In zo’n auto gok je zelden op de omstandigheden omdat je de zekerheid hebt dat je het altijd redt zolang je maar in overleg met je bolide blijft. Mensen die nooit de grenzen opzoeken zullen hier weinig van begrijpen en mensen die dit wel begrijpen zullen wat eenzijdige ongelukjes op hun naam hebben staan. Niets geeft mij meer plezier op vier wielen dan een BMW tenzij we het over exotische auto’s gaan hebben. De rest is bagger.

Dus, waarmee valt BMW door de mand? Wat heeft BMW nou zo totaal mis. Waar faalt het wonder uit Beieren zo erg dat zelfs de Amerikanen dit hebben kunnen detecteren. Ja, zelfs de Amerikanen. Ik heb een respect en zelfs liefde voor het land maar, van auto’s hebben ze de essentie nog steeds niet helemaal begrepen. Die jongens maakten nog steeds koetsen op bladveren toen de rest van de wereld al decennia auto’s met onafhankelijke wielophanging produceerde. De Amerikaan geloofde in een hoop vermogen komende uit een V8 om daarmee met een hoop geweld, geluid en rook van het ene naar het andere stoplicht te accelereren. Werd het bochtig dan kon zowel de Amerikaanse racer als de daar geproduceerde bolide helemaal niet meekomen. Op dit moment wordt in de VS druk gestudeerd en het laatste model Corvette laat duidelijk zien dat ze onderweg iets hebben opgestoken.

 

Amerikaanse consument

Maar goed, dat is de industrie. De Amerikaanse consument leeft nog steeds in die cultuur van het moet groot zijn, boos grommen en lekkere zachte vering hebben. Die mensen willen achter het stuur het gevoel hebben dat ze thuis achter de buis in hun comfortabele fauteuils hangen. Het liefst met een bak chips waar de rechter hand in een constant ritme het gezicht kan voeden. Die mensen zijn niet bezig met autorijden en, daar gaat het weleens mis. Ze maken brokken en, als je in zo’n grote SUV onderuit hangt, dan zie je ook weinig want, wie kijkt er nou in de hoekjes van een te groot tv-scherm? Want, zo zijn ze. Ze kopen steeds grotere tv’s maar de kijkafstand blijft meestal gelijk. Je gaat niet je hele toko veranderen omdat je steeds grotere schermen koopt. Die cultuur zie je terug in de verkeerstechnische problemen die het oplevert.

 

 

 

Daar is dus iets op gevonden. De zogenaamde voetgangersdetectie. Dreigt een voetganger over te steken dan grijpt je auto in, zelfs als je hebt besloten dat de desbetreffende voetganger beter deze aardkloot zou kunnen verlaten. Ikzelf heb weleens enige moeite ondervonden met remmen bij detectie van bepaalde figuren die overstaken. Dan zit een ongeluk in een klein hoekje en kun je je beroepen op het feit dat je thuis te dicht op je tv zit. Dus, ik zou nooit zo’n automatisch systeem in mijn auto willen hebben. Het ontneemt mij het beslissingsrecht de wereld naar eigen inzicht te verbeteren. Ondanks dat lijkt het mij ook niet zo’n handige feature in het land waar de carjacking is uitgevonden. “Oh, er loopt een car-jacker voor mijn wielen. Laat ik remmen en eens vragen wat hij wil.” Dat doet niemand vrijwillig maar, nu wordt je in SUV gedwongen deze feature aan te schaffen.

 

 

Zo’n rijhulpje past niet in een BMW. Het is al erg genoeg dat dat fucking lampje blijft knipperen als je de tractioncontrol uitzet. ABS is ook zo’n drama waar je meer last dan plezier van hebt. Ik hou niet zo van al die rijhulpjes en, BMW’s worden ermee uitgerust omdat de markt het in de folder verlangt. De BMW X1 had deze feature dus ook in de folder staan en de Amerikanen hebben dit getest en bleken plotseling op autogebied ergens in uit te blinken. Met een BMW moet je opletten voor voetgangers en met een Amerikaanse SUV hoef je dat niet. Dat wordt dan met enige borstklopperij verteld en niets over het feit dat deze gimmick een negatief effect heeft op de evolutie van de mens.

Want, wie worden er als voetganger geschept? Wat is een Amerikaanse voetganger? Wat is een Amerikaanse voetganger die geschept gaat worden door zo’n niet te missen kolos van een SUV? Juist, zo’n joker is in ieder geval onoplettend genoeg om een vrij grote auto volledig over het hoofd te zien. Of het is iemand die zijn rechten op het zebra pad probeert te claimen. Dat is net zoiets als de sportschool van Rocky Balboa betreden en vermelden dat je alleen komt kijken naar hoe anderen het laatste stukje intelligentie uit hun breinen slaan. Sommige dingen zijn gewoon onverstandig, die moet je niet doen, ook al heb je gelijk, gewoon NIET DOEN. Mensen die dat wel doen behoren ook aan de risico’s van hun gedrag bloot te staan. Als ze daarin volhardend genoeg zijn, zullen zij de DNA-poel niet lang vervuilen en dat is een gezonde zaak.

 

www.loyalist.nl

 

Domme mensen die niet nadenken over de consequenties van hun gedrag worden dus nu door ‘voetganger-detectie’ beschermd. Zo ook de autohater die we ook wel kennen als de klimaatactivist. We weten allemaal dat het CO2 alu-hoedje de automobilist klauwen met geld kost. Waarom ga je die groep beschermen? Dit is een groep die zich in kleine zuinige autootjes of te voet verplaatst. Het is volledig tegennatuurlijk om mensen met waanideeën die bakken met geld kosten tegen zichzelf te beschermen. Toch doet men dat in het land van de onbegrensde waanzin. De hele klimaatwaanzin is ook daar begonnen toen Al Gore van George W Bush verloor omdat Bush de boel beter had beflikkerd dan Gore. Het is het land dat het probleem voor de auto heeft gecreëerd, vervolgens met een schitterende oplossing kwam, in de vorm van te grote SUV’s voor voetbalmoeders en dan verpesten ze die oplossing weer met ‘voetganger-detectie’.

 

 

Natuurlijke selectie

De evolutie is al een tijdje aan het afglijden richting het rijk der dieren. De planeet zou moeten worden gezuiverd van mensen die geen contact met anderen maken en nog alleen in hun telefoon kijken. Net als in de serie The Walking Dead zou het een acceptabele zaak moeten zijn dit soort zombies gewoon plat te rijden. De techniek beschermt steeds meer hen die duidelijk een regressieve trend in de ontwikkeling van het DNA van de mens aanvoeren. Willen we de mens als soort helpen, dan moeten we de evolutietheorie van Darwin een kans geven. BMW heeft dat gelukkig wel begrepen, in tegenstelling tot de in de lengte geplaatste krukassen in motorfietsen. Die dingen worden gekocht door een publiek van veertig jaar en ouder. Je weet wel, van die jongens waarvan het wilde haar is uitgevallen. Zij hebben hun jonge jaren overleefd, hun DNA doorgegeven en het recht verworven met trots een technische misser aan te schaffen. Niet iedereen is een racer en een hoop talent overleefd die eigenschap niet. Ook hier vindt keiharde natuurlijke selectie plaats en, ik denk dat we daarnaar terug moeten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Aanbevolen door de Loyalist
De Elite in de VS gaat met de billen bloot . Hoog aangeschreven instituten blijken kinderen van welgestelden middels fraude toe te laten en benadelen daarmee de mensen met minder…